Pengajaran Dari Isu Website Sukan SEA Kuala Lumpur 2017

Apa yang kita boleh pelajari dari screenshot luahan rasa tidak puas hati terhadap website dan app Sukan SEA Kuala Lumpur 2017 di bawah ini?

isu website sukan sea kl- 2017
Luahan rasa tidak puas hati pengguna website dan aplikasi Sukan SEA Kuala Lumpur 2017.

Antara pengajarannya ialah:

  1. Website mesti user friendly. Ketika membuat website perlu pastikan ia mudah untuk digunakan oleh user. Atas sebab ini maklum balas dari user amat penting.
  2. Website mesti mobile friendly.  Sekarang ini ramai user yang online menggunakan smartphone. Bila website kita kita mobile friendly dan sedap dibaca di smartphone. Ia juga buat website kita lebih user friendly.
  3. Konten website mesti up to date. Bergantung kepada jenis website juga, konten website mesti dikemaskini dengan lebih kerap. Jika kita mempunyai tim konten sendiri ini adalah unfair advantage buat bisnes kita.
  4. Tutorial cara guna. Untuk fahamkan user, kita boleh membuat tutorial khas tentang cara untuk menggunakan website kita. Misalnya untuk website eCommerce, kita boleh buat tutorial cara untuk buat pembelian.

Apa pula pengajaran yang anda dapat dari luahan mereka? Cuba kongsikan di ruangan komen. Semoga pembaca lain mendapat fanfaat dari perkongsian anda.

folder-open-o